CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, April 7, 2012

RAJA DI HATI ~ 1~



Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Hanya sempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhirA

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Hadir di angkasana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya



Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku

Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya



Hati ini makin sayu mendengar bait-bait lagu dari penyanyi alyah yang bertajuk kisah hati. Bait-bait lagu itu mengambarkan diriku yang sedang kecewa kerna kehilangan cinta. Hati ini ingin melupakannya, namun semakin aku cuba untuk melupai semakin dekat dia di hati ini.

Segala kenangan aku dan dia semakin berlegar ni benakku...

"Sayang...saya janji walau apa jua yg berlaku saya tak akan pernah tinggalkan sayang."

"Janji?Janji yang walau seteruk mana pun keadaan awak selepas ni, awak tidak akan mengalah dan akan tetap terus berusaha demi saya? pintaku...

"Ya...saya Janji...saya janji saya tetap akan menjadi raja di hati sayamg untuk selamanya." Ujar Ez

Itu lah kata-kata terakhir dan pertemuan terakhir antara aku dan Ez. Tidak aku tahu mengapa selepas pertemuan itu segala call dan mesej ku tidak pernah dia balas. Aku cuba untuk mencarinye dirumah sewa yang didukinya.Namun sekali lagi hati ini menangis bila diberitahu yang Ez telah pindah dari rumah tersebut.

Aku semakin tidak keruan pabila dapat tahu dari kawan-kawannya bahawa dia telah berhenti kerja. Setiap hari aku memohon pada ILLAHI agar dipertemukan aku dengan dia dan supaya dia sihat.Aku risau dengan keadaan dirinya yang menghidapi sakit jantung.Aku takut kehilangan dirinya buat selamanya.

Kini sudah sebulan kehilangan dia.Aku sudah tidak berdaya lagi menangung rindu. Semakin hari aku semakin lemah untuk berusaha mencarinya. Tambahan pula surat yang ku terima pagi tadi seakan-akan jalan untuk aku akhiri penderitaan ini.

"Tahniah...!! permohonan anda untuk melanjutkan pelajaran di United Kingdom  telah berjaya. Segala kos perbelajaan selama dua tahun anda disana akan ditangung oleh biasiswa Mara.

Aku rasakan ini jalan terbaik untuk aku melepaskan dia pergi dengan pergi jauh dari bumi malaysia.

Malam itu semasa aku sedang sibuk packing barang ibuku datang menghampiriku.

"qis,betul ke apa yang qis lakukan ni nak? Ibu tak mahu qis menyesal nanti.Fikir lah baik-baik nak, UK bukan Malaysia kalau apa-apa berlaku ibu tak dapat nak datang sana nak." tutur ibu ku dengan suara yang amat menyentuh hati ku.

" Ibu...qis rasa ini yang terbaik untuk qis. Qis harus rebut peluang ni bu...Qis harap qis mampu ubah nasib keluarga kita bila balik nanti. Qis janji bu, pasni qis akan pastikan kita hidup mewah dan qis harap sangat dapat balas segala jasa penat lelah ibu besarkan qis selama ni"

"Ibu tak nak segala kemewahan itu semua...ibu nak anak ibu kembali,ibu nak qis ceria macam dulu dan nak tengok qis bahagia. Menangis la sayang...lepaskan semua yang terpendam tu."..lirih ibu..

"jiwa qis dah mati bu...qis dah tak dapat jadi macam dulu lagi bu..qis dah tak kuat. Tolong bu,kalau ibu nak tengok qis kuat tolong restu pemergiaan qis ini.? pintaku lalu terus memeluk ibuku...

"Baik lah....ibu izinkan qis pergi...pergi lah kalau itu mampu mengembalikan qis seperti dulu...cum satu pesan ibu...jangan halang hati itu untuk berbicara lagi." ucap ibu sambil meleraikan pelukan ku dan melangkah keluar dari kamar ku.

Aku tahu ibu kecewa dengan keputusan ku.Aku jua tahu ibu terseksa melihat keadaan aku sekarang.Namun aku tidak mampu untuk mengubahnya,

Malam itu aku penuhi dengan melakukan solat sunat tahjud dan hajad.

"Ya ALLAH..Ya tuhanku..aku bermohon dengan teramat sangat.Kuat kan lah hati ini untuk menempuh segala dugaan yang Kau berikan kepadaku.Izinkan aku berjumpa dengan EZ buat kali terakhir...walau apa pun yang bakal berlaku..izinkan lah aku melihatnya..selepas itu aku redha kalau benar dia bukan tercipta untuk ku."Doa ku pada ILLAHI...

Lapangan terbang KLIA..

'Qis ingat pesan ibu ye...jaga kesihatan qis..qis bukan sihat sangat.Makan ubat ikut jadual ye nak..."

"Ibu jangan risau lar...qis janji akan jaga kesihatan.Ibu tu jaga diri.Qis dah  tak da pasni."

"kenapa qis cakap qis tak da dah?Jangan buat ibu risau..Ibu sayang qis sangat" Ada sendu diwajah ibuku..

"Maafkan qis ibu...doakan qis berjaya ya ibu?"

Masa seakan-akan mencemburui kami.Aku terpaksa mengucapkan selamat tingal pada ibu pabila pengumuman masuk telah kedengaan...

"IBu qis pergi dulu...

"Pergi lah sayang...jangan lupa kembali" titp ibuku...

Hati ini terasa sayu pabila penerbangan yang membawa aku ke Uk mula berlepas...

Selamat Tinggal Malaysia...selamat tinggal cinta...

                                                                                                                                           bersambung.....







No comments:

Post a Comment