CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 10, 2011

HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA...

  
Kali ni aku nak review filem lak....Hikayat merong mahawangsa.....di terbitkan oleh KRU group....aku tak nafikan kesan visual cerita ni memang superb dan memang amat membangga kan bila melihat ade anak melayu yg mampu menghasilkan visual mcm 2...rasa macam aku tgk citew Hollywood lak...

ok cukup pasal kesan visual...yg aku nak perkatakan sekarang ni jalan ceritanye....bagi aku perjalanan cerita ni agak perlahan...tp ni pandangan aku la....kalau la boleh tambahkan lagi emosi dalam cerita ni tentu akan lebih menyentuh hati aku...memang aku akui cerita sejarah memang susah nk ubah menepati selera penonton...tapi aku ase kalau ditambah lagi emosi dalam cerita ni mybe lagi bagus..

Ape pun aku nak puji semua pelakon2 dalam filem ni sebab lakonan mereka memang berkesan...walaupun hanye muncul bapew minit  jew pun still beri kesan pada aku...dalam cerita ni aku nak puji lakonan dato rahim razali...dan pelakon yg melakonkan watak panglima dari negara cina dan putera rom...lakonan mereka memang berkesan...tp aku tak kate lakonan pelakonj utama tak bagus...mereka memang bagus dan tak perlu untuk kita nafikan...cuma aku tertarik ngan 3 watak tersebut...

Aku bagi 3 bintang untuk filem ni dan tahniah KRU....

            

No comments:

Post a Comment